Тази история цели да ви вдъхнови. Поне ние самите бяхме очаровани и въодушевени след края на академията във Вълкосел. Нашите инструктори там – Адела и Анжела – се върнаха с чудесни истории, красиви спомени и тонове гордост от постиженията на децата. Най-силно впечатление ни направи колко са умни героите от това село в Югозападна България. Ето и част от най-силните моменти, които те ни подариха. Това са дарове, които осмислят всички наши усилия и ни дават вяра, че оттук насетне децата ще постигат все по-смислени и благородни успехи.
На първо място цитираме обратната връзка на нашите инструктори за цялостното им впечатление за героите: „Доста осъзната група и деца, които имат навици за учене, за участие в учебен процес и за работа в екипи като част от учебен процес. Коментираха будно приказките. Говорихме и за странични неща, имаха мнение и допълнителна информация за темите, по които говорехме“. Вдъхновяващо, нали? Уменията на децата на Вълкосел да учат, анализират, мислят критично и да правят заключения са тяхната обща суперсила. Благодарение на нея те се справяли бързо, сръчно и ефикасно с всички поставени задачи.
В един от дните например, групата имала сложна мисия да открие Египет на световната карта – да посочи континента и да каже в коя посока се намира. Това никак не е лесна задача за група герои, които са претоварени с куп други важни задачи и дела. Тогава на помощ се притекъл Хамид – момче от групата, което е страшно умно, рисува невероятно, знае много за различните държави и техните столици. Той минал през различните отбори „като фурия“ (както разказват инструкторите ни) и посочил на всички, че Египет се намира на югозапад, като им показал точната локация. Всички били впечатлени от неговата суперсила. Оказало се, че Хамид иска да стане учител по география. Дори на финалното представяне изнесъл цяла географска лекция пред гостите. Сигурни сме, че е била свръх интересна и нямаме търпение Хамид да постигне мечтата си, за да се учим от него!
Освен, че са много умни и боравят умело с интересни факти, децата на Вълкосел имат и много красиво въображение. Те измисляли невероятни истории за змии, които се сприятеляват с лисица; капчици, които слизат на земята и стават приятели с едно цвете; за една объркана капчица, изядена от риба. Създавали невероятни картини от природни материали, които приличали на карти на света, на които децата рисували европейските страни Германия, Италия, Франция, дори Великобритания!
Историята, която ни стопли най-силно (може би малко егоистично, признаваме) е как в солото на третия ден Айтен споделила, че когато порасне „иска да стане учител в „Забавно лято“ и да бъде добър човек, който помага на хората и се грижи за тях“. Признаваме, че сърцата ни потрепериха, когато чухме това. Сигурни сме, че Айтен ще бъде един от най-добрите, смели и грижовни учители, които светът е виждал.
За финал на тази история споделяме, че в обратната си връзка за академията, децата във Вълкосел посочили, че много им харесват лабиринтите, за които са учили. Те имат предвид основно тези в египетските пирамиди, но ние знаем, че само сложен ум може да обикне загадката на лабиринта. Такива са и съзнанията на героите на Вълкосел – красиви, сложни системи, пълни с въображение, цветове, чувства, много знание. И най-важното: желание да споделят всичко това със света.